%0 Journal Article %T تأثیر جهت‌گیری استراتژیک مؤسسات حسابرسی بر انتظار تداوم رابطه با مشتری با توجه به نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری %J پژوهش‌های حسابرسی حرفه‌ای %I انتشارات جامعه حسابداران رسمی ایران %Z 2820-9931 %A کمالی, سعیده %A شورورزی, محمد رضا %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 1 %N 3 %P 8-26 %! تأثیر جهت‌گیری استراتژیک مؤسسات حسابرسی بر انتظار تداوم رابطه با مشتری با توجه به نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری %K مؤسسات حسابرسی %K جهت‎گیری استراتژیک %K کیفیت رابطه با مشتری و تداوم رابطه با مشتری %R 10.22034/arj.2021.247698 %X جهت‎ گیری استراتژیک علاوه‎ بر ایجاد نتایج ملموس در رابطه سازمان با متغیرهای محیطی موجب شکل‎ گیری ذهنیت‎ هایی در ذهن افراد از کیفیت رابطه سازمان با متغیرهای محیطی می‏ شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر متغیر جهت ‎گیری استراتژیک بر متغیر انتظار تداوم رابطه با مشتری با توجه به نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و حسابرسان مؤسسات حسابرسی سازمان‎های پذیرفته ‎شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است و اعضای نمونه تحقیق از طریق نمونه‎ گیری تصادفی انتخاب شدند. برای آزمون فرضیات تحقیق، با استفاده از پرسشنامه استاندارد از نمونه با تعداد دویست و دو نفر داده جمع‎ آوری شد. داده‎ه ای جمع‎ آوری شده با استفاده ‎از نرم ‎افزار SPSS و نرم افزار PLS SMART تجزیه‎وتحلیل شد. یافته ‎ها نشان ‎از تأثیر مثبت جهت‎ گیری استراتژیک بر کیفیت رابطه با مشتری و انتظار تداوم رابطه با مشتری دارد. یافته‎ های تحقیق همچنین نشان از نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری در رابطه ‎ی بین جهت ‎گیری استراتژیک و انتظار تداوم رابطه با مشتری دارد. %U https://article.iacpa.ir/article_247698_e3c439c614e15039d6e00573e3a0e9e1.pdf