%0 Journal Article %T رابطه ی توانمندی های حسابرسان داخلی با پذیرش پیشنهاد های آن ها توسط مدیران حسابرسی داخلی %J پژوهش‌های حسابرسی حرفه‌ای %I انتشارات جامعه حسابداران رسمی ایران %Z 2820-9931 %A اثنی عشری, حمیده %A منتی, وحید %A پاک نژاد, فرانه %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 1 %N 4 %P 8-31 %! رابطه ی توانمندی های حسابرسان داخلی با پذیرش پیشنهاد های آن ها توسط مدیران حسابرسی داخلی %K توانمندی متقاعدسازی %K پذیرش پیشنهادها %K انگیزش %K انتقال پیام %K ارائه ی شفاهی %K حسابرسی داخلی %R 10.22034/jpar.2022.539704.1062 %X پژوهش حاضر به بررسی توانمندی حسابرسان داخلی در انگیزش مخاطب، انتقال پیام و ارائه ی شفاهی بر پذیرش پیشنهادهای آن ها از سوی مدیر حسابرس داخلی، اعضای کمیته ی حسابرسی و اعضای هیئت مدیره م یپردازد. از لحاظ هدف از پژوهش های کاربردی و از منظر روش و ماهیت از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه ی آماری، حسابرسان داخلی، مدیران حسابرسی داخلی و اعضای کمیت هی حسابرسی در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ است. جامعه ی آماری پژوهش نامعین است و نمونه ی آماری به روش تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۳۸۴ نفر تعیین شد. فرضیه های پژوهش با استفاده از روش معادلات ساختاری آزمون شدند. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد مهارت های انگیزش و انتقال پیام بر پذیرش پیشنهادهای حسابرسان داخلی تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج به دست آمده از پژوهش حاکی از آن است که ب هکارگیری مهارت های متقاعدسازی توسط حسابرسان داخلی می تواند سبب افزایش احتمال پذیرش پیشنهادهای آنان شود. همچنین نتایج حاکی از آن بود که جنسیت، تجربه و جایگاه سازمانی با پذیرش پیشنهادهای حسابرسان مرتبط است. %U https://article.iacpa.ir/article_251213_e53b95bd70f4038899c9d5a8094a9790.pdf