آراد حامد؛ خلعتبری لیماکی، عبدالصمد و پوررضا تمیجانی، معصومه. (1400). توسعه تجاریسازی حرفه حسابرسی در ایران: تحلیلی از جایگاههویت حسابرسان. دانش حسابرسی. ۲۱ (۸۴) :۱۱۹-۱۴۹
URL: http://danesh.dmk.ir/article-۱-۲۳۶۱-fa.html
اسکندری، احمد؛ بیات، علی و محمدی، علی. (1402). تأثیر کیفیت گزارشهای حسابرسی، ساختار زبانی گزارش و حرفه ای گرایی حسابرسان بر روی رفتار استفادهکنندگان: با تاکید بر رجحان محتوای بر شکل. فصلنامه پژوهشهای حسابرسی حرفهای. 3(11)، 8-35.
اصفهانی مهدیه، فخاری حسین، قاسمی جمال. بررسی عوامل موثر بر احتمال قصور حسابرس در ارائه اظهار نظر. دانش حسابرسی. ۱۴۰۱; ۲۲ (۸۷) :۲۳۶-۲۶۴.
امیری، اسماعیل؛ فخاری، حسین. (1399). شاخص ترکیبی برای خرید اظهارنظر حسابرس مبتنی بر فن تحلیل ممیزی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی،7(1), 1-31.
پورعلی، محمدرضا. (1401). تأثیر تمرکز بازار حسابرسی بر اظهارنظر حسابرسی. فصلنامه پژوهشهای حسابرسی حرفهای, 2(8), 68-86. doi: 10.22034/jpar.2022.559178.1102
سلیمانی امیری، غلامرضا و محمودیان، نسیم. (1395). توازن میان حسابرسی و بازاریابی، مطالعات حسابداری و حسابرسی، 6(21)، 1-20.
شجاع، نفیسه؛ بنی مهد، بهمن و وکیلی فرد، حمیدرضا. (1397). بررسی دیدگاه حسابرسان درباره فعالیتهای بازاریابی. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی. دوره10، شماره 38، 31-46.
شهبازی تک آبی، افشار؛ امیری، هوشنگ و کرمی، رسول. (1402). ارائه مدل بازاریابی مبتنی بر فضای دیجیتال در حسابرسی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت. 12(45)، 197-216.
کمالی، سعیده و شورورزی، محمد رضا. (1400). تأثیر جهتگیری استراتژیک مؤسسات حسابرسی بر انتظار تداوم رابطه با مشتری با توجه به نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری. فصلنامه پژوهشهای حسابرسی حرفهای, 1(3), 8-26. doi: 10.22034/arj.2021.247698
مران جوری، مهدی. (1399). شناسایی و رتبهبندی استراتژیهای بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی27(11)، 114-131.
مران جوری، مهدی. (1400). آزمون نگرش حسابرسان نسبت به فعالیتهای بازاریابی در بین اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران. فصلنامه پژوهشهای حسابرسی حرفهای. 1(4)، 32-49.
مهدوی، غلامحسین؛ دریائی، عباسعلی. (1394). نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیتهای بازاریابی و حسابرسی. دانش حسابداری مالی. 2(4). 1-25.
Amiri, E., & Fakhari, H. (2020). A Composite Index for Audit Opinion Shopping Based on Discriminant Analysis Technique. Accounting and Auditing Review, 27(1), 1-31. doi: 10.22059/acctgrev.2020.290386.1008287. (in Persian).
Arad, H., Khalatbari-Limaki, A., & Pourreza-Tamejani, Pourreza-Tamejani. (2021). Development of commercialization of audit profession in iran: an analysis of auditors identity. Journal of audite science, 21(84), 119-149. URL:
http://danesh.dmk.ir/article-1-2361-fa.html. (in Persian).
Broberg, P., Umans, T., & Gerlofstig, C. (2013). Balance between auditing and marketing: An explorative Study. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 22(1), 57-70.
Cheng, C.H. & Lin, Y. (2002). Evaluating the best main battle tank using fuzzy decision theory with linguistic criteria evaluation. European journal of operational research, 142(1), pp.174-186.
DARYAEI, A. A. (2016). Entrepreneur auditors’ attitudes and others toward balance time between auditing and marketing activities. Financial Accounting Knowledge, 2(4), 1-25. (in Persian)
Ellingson, D. A., Hiltner, A. A., Elbert, D. J., & Gillett, J. (2008). Marketing: Where do accountants stand today? Services Marketing Quarterly, 23(3), 1–15.
doi.org/10.1300/J396v23n03_01.
esfahani, M., fakhari, H., & ghasemi, J. (2022). An Investigation of effective factors in estimating the probability of the auditor's failure to provide a opinion. Journal of audite science, 22(87), 236-264. URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2761-fa.html. (in Persian)
eskandari, A., bayat, A., & Mohammadi, A. (2023). The effect of audit reports quality, Linguistic structure of the report and Professionalism of auditors on the user behavior: Evidence of substance over form. Journal of Professional Auditing Research, 3(11), 8-35. doi: 10.22034/jpar.2023.1988163.1136. (in Persian)
Evetts, J. (2003). The sociological analysis of professionalism - Occupational change in the modern world. International Sociology, 18 (2), pp. 395-415.
Fakhari, H, yamrali, O., & Shirkhodaie, M. (2023). Marketing in Auditing: Application of the 7P Model. Iranian Journal of Accounting, Auditing and Finance. doi: 10.22067/ijaaf.2023.81628.1313
Govindan, K., Palaniappan, M., Zhu, Q. & Kannan, D. (2012). Analysis of third party reverse logistics provider using interpretive structural modeling. International Journal of Production Economics, 140(1), pp.204-211.
Heischmidt, K. & Elfrink, J. (1991). The changing attitudes of CPAs toward advertising. Journal of Advertising, vol. 20(2), pp. 39–51.
Hodges, S., & Young, L. (2009). Unconsciously competent: Academia’s neglect of marketing success in the professions. Journal of Relationship Marketing, 8(1), 36–49. doi:
10.1080/15332660802675585.
ka, ali, S., & shorvarzi, M. (2021). The effect of strategic orientation of auditing firms on the expectation of continuing customer relationship with respect to the mediating role of customer relationship quality. Journal of Professional Auditing Research, 1(3), 8-26. doi: 10.22034/arj.2021.247698. (in Persian).
Mahmodian, N., & Soleimani Amiri, G. (2017). Balance between auditing and marketing. Accounting and Auditing Studies, 6(21), 18-31. (in Persian)
Markham, S., Cangelosi, J., & Carson, M. (2005). Marketing by CPAs: Issues with the American Institute of Certified Public Accountants. Services Marketing Quarterly, 26(3), 71–82.
doi.org/10.1300/J396v26n03_05.
McPhail, K (2006), ‘Relocating accounting and business ethics: Reflections on a business ethics retreat in Scotland’s National Park’, The British Accounting Review, Vol.35(4), pp.349-366.
Maranjory, M. (2020). Identifying and Ranking the Marketing Strategies in Auditing Profession. Accounting and Auditing Review, 27(1), 114-131. doi: 10.22059/acctgrev.2020.276175.1008129. (in Persian)
Maranjory, M. (2021). A Test Auditors' Attitude to Marketing Activities between Members of Iranian Association of Certified Public Accountants. Journal of Professional Auditing Research, 1(4), 32-49. doi: 10.22034/jpar.2022.248650. (in Persian)
Meshal, S., & Mahfooz, H. B. (2016). The impact of Advertisement by Accountants on Perceived Value among Accountant Consumers: An Empirical Study in Saudi Arabian Context, Management and Administrative Sciences Review, 3(1), 108-117.
Mohammad Rezaei, F., Mohd - Saleh, N. (2018). Audit report lag: the role of auditor type and the increased competition in the audit market. Accounting & Finance, 58 (3), 885-920.
Moser, H. R., Freeman, G. L., & Loudon, D. (2015). A Longitudinal Assessment of Consumers' Attitudes Toward Accounting Advertising. Services Marketing Quarterly, 36(3), 281-297.
doi.org/10.1080/15332969.2015.1046777.
Nastasi, I., Granfeldt, S. (2019). A qualitative study on how SME auditing firms practice relationship marketing. Master thesis, HALMSTAD UNIVERSITY.
Khan, W., & Kristensson, L. (2020). What affect the auditor independence in appearance? From the perspective of the clients. Master thesis. P: 43-69.
Ling, C. K., Piew, H.T., & Chai, T. L. (2010). The Determinants of Consumers’ Attitude towards Advertising. Canadian Social Science, 6 (4), 114-126. doi: 10.3968/J.CSS.1923669720100604.012.
Öhman, P., & Wallerstedt, E. (2012). "Audit regulation and the development of the auditing profession: The case of Sweden”, Accounting History, 17(2), 241-257.
doi.org/10.1177/1032373211434723.
Pierce, A. (2007). Ethics and the Professional Accounting Firm: A Literature Review. The Institute of Chartered Accountants of Scotland. First Published 2007. P:2-18.
Pourali, M. R. (2022). The Effect of Audit Market Concentration on Audit Opinion. Journal of Professional Auditing Research, 2(8), 68-86. doi: 10.22034/jpar.2022.559178.1102. (in Persian).
Saks, M. (2016). A review of theories of professions, organizations and society: The case for neo-Weberianism, neo-institutionalism and eclecticism: Table 1. Journal of Professions and Organization, 3(2), 170-187.
shahbazitakabi, A., Amiri, H., & Karami, R. (2023). Provide a digital marketing model in auditing. Journal of Management Accounting and Auditing Knowledge, 12(45), 197-216. (in Persian).
Scherer. A. & Palazzo, G. (2011). The new political role of business in a globalized world: A review of a new perspective on CSR and its implications for firm, governance, and democracy. Journal of Management Studies, 48(4): 899-931.
doi.org/10.1111/j.1467-6486.2010.00950.x.
Shuja, N., bani – mahd, B& Vakilifard, H.R. (2018). Examining the opinion of auditors about market activities. Financial Accounting and Auditing Research, 10(38), 31-46. (in Persian)
West, B. P. (2003). Professionalism and Accounting Rules, Routledge, London.